Ny approach från telefonabonnemangsförsäljarna (långt ord)
Senaste nytt från försäljarna på stan. De säljer inte abonnemang utan de utför undersökningar.
De: Hej, vi håller på med en undersökning, kan vi ställa några frågot?
Jag: Ok (anar att det inte bara handlar om en undersökning och blir nyfiken på hur de ska vinkla upp det hela).
De: Vilket abonnemang ringer du med idag?
Jag: Tele2
De: jaha, och vet du vad det är för sorts abonnemang?
Jag: Studentabonnemang.
De: Ok, hur länge har du haft det?
Jag: typ tre år.
De: har du bytt prisplan under perioden, hur mycket ringer du för?
Jag: typ 100-150 kr (ha ha summan blir lägre och lägre för varje gång).
De: ok men…
Jag: asså alla jag känner har typ tele2 kompis så vi ringer och sms:ar gratis till varandra.
De: jaha ok. Men tack för din tid.
Försöka duger. Får se vad deras nästa strategi blir.
Haha, nästa gång jag ser dem ska jag bara säga: Jag ska spara lite tid åt er, jag ringer med tele2, jag har kompis studentabonnemang, jag ringer för cirka 150 kr och nej det lönar sig inte för mig att byta oavsett om ni har lägre minutpris eftersom de flesta jag kommunicerar med har kompis så vi ringer och sms:ar gratis. Fortsättningen följer…
I övrigt så har det varit en underbar dag. När jag gick hem från jobbet kändes det verkligen som en (kyligare) sommarkväll. Första dagen utan långkalsonger och jag frös inte! Härligt härligt. Det ska tydligen bli ännu varmare till helgen. Självklart jobbar jag hela helgen så jag kan nog inte njuta så mycket av värmen.
Ahh, hatar såna där säljare! D: Jag vet att dom bara gör sitt jobb, och får betalt per person dom säljer till, men ändåååå! :(